Praga

Praga – stolica Czech położona nad Wełtawą, przyciąga co roku miliony turystów. Niektórzy wracają z miasta zawiedzeni jak ja, a niektórzy zachwycają się pięknem stolicy Czech. Mimo że miasto nie należy do moich ulubionych, to kilka chwil spędzonych w Pradze wspominam miło. Rejs po Wełtawie, jak również spacer wzdłuż Wełtawy do Mostu Karola o poranku to były najmilsze chwile spędzone w tym mieście. Niestety im dalej w dzień, tym bardziej miałam dosyć zwiedzania stolicy naszych sąsiadów. Wszechobecne tłumy potrafią skutecznie zniechęcić nawet najbardziej pozytywnie nastawionego odwiedzającego. O tym dlaczego nie polubiłam Miasta Stu Wieży pisałam w poście: Praga – wyobrażenia a rzeczywistość.

poranek-nad-weltawa
Poranne mgły nad Pragą.
widok-na-prage
Punktów widokowych w mieście jest wiele – nie trzeba ich szukać. Błądzac ulicami zawsze jakiś znajdziemy. Praga najładniej wygląda, kiedy oglądamy ją z góry.
most
Most Karola jest najsłynniejszym i najczęściej odwiedzanym zabytkiem czeskiej Pragi. Łączy on dzielnice Malá Strana i Staré Město. Jak podaje Wikipedia – Most Karola ma: „516 m długości i ok. 9,50 m szerokości. Jego 17 łęków spoczywa na 15 filarach. Jest to najstarszy zachowany most kamienny świata o tej rozpiętości przęseł. Początkowo nazywano go Kamiennym lub Praskim Mostem. Nazwa Most Karola przyjęła się dopiero od mniej więcej 1870 roku. Do 1741 roku był jedynym mostem na Wełtawie w mieście. Most jest obecnie otwarty tylko dla ruchu pieszego, choć dawniej kursował po nim tramwaj konny, w latach 1905–1908 tramwaj elektryczny, a do 1965 ruch samochodowy.”
most-karola
Najlepszy czas na spacer Mostem Karola to poranek. Między 07:00 a 08:00 rano mogliśmy podziwiać go niemal w samotności.
na-moscie-karola
Poranne mgły ustępują, zabytkowa część miasta skąpana w słońcu.
zmiana-warty
Zmiana warty, im później zaczyna się robić tym więcej osób zaczyna zwiedzanie miasta.
weltawa
To jeszcze Praga nad ranem – tym razem spojrzenie na drugą stronę miasta.
nastatku
W południe, kiedy mieliśmy dość już otaczającego tłumu, skorzystaliśmy z bardzo przyjemnej opcji – rejs po Wełtawie. Szkoda że trwał tak krótko. Ciekawostka: Wełtawa to najdłuższa rzeka w granicach Czech.

rejs-po-weltawie

hotel
Botel Albatros podobno jest najczęsciej wyszukiwanym miejscem noclegowym w Pradze. Nocleg na rzece na pewno jest wyjątkowym doznaniem, a także jest idealną bazą wypadową do najważniejszych zabytków miasta. Strona botelu prowadzona jest także w języku polskim: Botel Albatros.

kosciol

panorama-praga
Kolejne spojrzenie na miasto z punktu widokowego.
w-parku
Ogrody Wallensteina i sztuczna grota z imitacją nacieków skalnych. Im dłużej się przyglądaliśmy, tym więcej widzieliśmy przeróżnych głów z nietypowymi grymasami. Ciekawostką jest to że widzi się owe głowy, gdy obserwuje się całość stojąc na przeciwko tej nietypowej formacji.
brama
Brama Prochowa ma wyskość 65 metrów, z tarasu widokowego możemy podziwiać panoramę miasta.
orloj
Najsłynniejszy średniowieczny zegar astronomiczny w Pradze – Orloj.
starowka
Właśnie tak wygląda zwiedzanie rynku po południu. Praga o poranku o wiele bardziej przypadła mi do gustu niż popołudniowe zwiedzanie w tłumie – to jeszcze jeden powód dla którego miasto niestety mnie nie oczarowało.
10 comments Add yours
    1. O proszę – ja niestety nie mam takiego zacięcia do tego kraju. Choć dla porównania chętnie wybiorę jeszcze w inne miejsce w Czechach.

1. O proszę cenna rada – jeśli zdarzy mi się być tam raz jeszcze na pewno skorzystam z Twojej podpowiedzi 🙂 Dziękuję 🙂

1. To prawda zwiedzanie w godzinach szczytu może zniechęcac. Zreszta to dotyczy nie tylko Pragi ale każdego większego miasta. Ja w Pradze polecam replikę wieży Eiffela.